The Strip, Fremont Street & more

18 juni 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat kunnen we nog melden?
We zijn naar het zuidelijke puntje van The Strip gegaan.

Las Vegas Sign 003     Las Vegas Sign 004     Las Vegas 001

Daar staat het Las Vegas sign. Een foto is natuurlijk altijd leuk.
Het is elke dag heel erg warm. Het kwik ligt vaak boven de 35 graden Celsius.

The Strip 002     The Strip 004The Strip 012     The Strip 015

Via de verschillende hotels banen we ons een weg richting het noorden van The Strip. Die airconditioned hotels zijn wel een uitkomst. Het geeft je de gelegenheid een beetje af te koelen van de warmte.

The Strip 014

Bij het New York-New York Hotel gaan we een ritje maken in de Big Apple Coaster.
Na ruim 2 en een halve minuut staan we weer buiten. We zijn bont en blauw van het geschud van de karretjes. Zijn we hier dan toch te oud voor? Ik heb er een filmpje van gemaakt. Moet je zo maar even kijken.
Wat minder enthousiast zijn we over Fremont Street.
De ‘Nummer 1 Entertainment Destination’ van Las Vegas heeft overdag niet veel te bieden.

Fremontstreet 007     Fremontstreet 008     Fremontstreet 016

We zijn er dan ook snel weer weg.
Misschien dat we vanavond nog even gaan kijken.
Wellicht is het Downtown Container Park iets.
Op het Internet schrijven ze er veel over.

Container Park 001     Container Park 003

Ook dit valt ons tegen. Er staan een aantal zeecontainers die omgebouwd zijn tot bar of een winkeltje waar je ijs kunt kopen. Ook niet echt boeiend.
We doen nog één poging. Het Neon Museum.

Neon 024     Neon 034     Neon 033

Dat ligt op 15 minuten loopafstand vanaf Fremont Street.
Zodra we onder de snelweg door zijn bevind je je ineens in een heel andere wereld. Ook hier weer zwervers, viezigheid en leegstaande panden. Zitten we wel goed? Volgens Google Maps wel.
Dan, ineens, aan je rechterhand,  zie je het museum liggen.
Voor 19 dollar kunnen we naar binnen. Je mag nergens aankomen.
Alleen maar naar kijken.
Foto’s maken mag, filmen mag niet.

Neon 028     Neon 016
Neon 018     Neon 015

Oude neon reclame ligt buiten netjes uitgestald. Ondertussen lijkt het alleen maar warmer te worden door het witte zand op de looppaden.
Met 20 minuten heb je alles gezien.
Misschien komt het door het moment van de dag maar ook het Neon Museum kan ons niet echt bekoren.

In de Skylounge van ons hotel gaan we genieten van het weidse uitzicht over Las Vegas.

Stratosphere 010     Stratosphere 011
Stratosphere 009     Stratosphere 013

Kijk je mee?
Morgen nemen we afscheid.
Ok?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erik Kamper:
    19 juni 2018
    Hoi Hans, je moet de Fremont Street Experience echt s'avonds bekijken. Overdag is het idd niks. s'Avonds is Las Vegas sowieso veel mooier. Overdag is het veel te heet.
  2. Jolande & Hans:
    19 juni 2018
    Prachtig uitzicht vanuit jullie skylounge ! Ja overdag zal het wel afzien zijn met die hitte. Lekker ook al die neonreclame in een "open lucht" museum. Lang leve de airco in dat geval, maar daar heb je buiten niets aan. Enfin, na Las Vegas onveilig gemaakt te hebben is het weer tijd om op huis aan te gaan en dan nagenieten van alle prachtige foto's en de reis nogmaals beleven vanuit de luie stoel. Heerlijk. Goede terugreis alvast.