Valley of Fire & Las Vegas

16 juni 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We zijn vroeg wakker. Zeg maar gerust, héél vroeg wakker.
Een stel idioten met van die gele bouwhelmpjes op hebben een Caterpillar 328D LCR gehuurd en staan ermee, naar hartenlust, op de rotsige ondergrond in te hakken.

Valley of Fire 001     Valley of Fire 002

Dat geeft me toch een kabaal!!
En dat alles omdat ze naast ons hotel een nieuw complex aan het bouwen zijn.
Stelletje mafkezen!!

Maar goed. We hebben een dingetje.
We hebben teveel dollars over voor de resterende dagen.
Paniek!! Wat nu?!?
We gaan niet naar Zion National Park. Sowieso moeten we dan ruim een half uur terugrijden in de richting waar we vandaan komen en niet naar toe moeten en de toegang tot het park is gratis omdat we de National Park Pass hebben. Zo komen we natuurlijk nooit van onze dollars af.

Valley of Fire 012     Valley of Fire 013

We gaan naar Valley of Fire. Dat is ook zo’n National Park maar daar moet je voor betalen. Om de één of andere manier kunnen we voor dit park onze National Park Pass niet gebruiken.

Valley of Fire 007     Valley of Fire 008

Sowieso ligt Valley of Fire wel op de route richting Las Vegas. Dus dat is wel handig.
We hebben nu een flink aantal parken gezien maar ook Valley of Fire is echt de moeite waard.
Valley of Fire is zo’n slordige 150 miljoen jaar geleden gevormd. Men beweert zelfs dat er dino’s hebben rondgelopen.

Valley of Fire 014     Valley of Fire 015

Het park dankt zijn naam aan de rode rotsformaties en de enorm hoge temperatuur.

Valley of Fire 016     Valley of Fire 017

De temperatuur ten tijde van ons bezoek ligt zo rond de 38 graden. En dan staat er ook nog een stevige warme, droge wind alsof onze Lieve Heer met een föhn staat te blazen.

Valley of Fire 018     Valley of Fire 030

Via waarschuwingsborden wordt dan ook geadviseerd veel water te drinken en om niet te gaan ‘hiken’.

Valley of Fire 050     Valley of Fire 053

Caroline heeft zichtbaar last van de hitte. Ze weet niet meer waar we onze auto geparkeerd hebben terwijl die vlak achter haar staat.
Ten opzichte van de andere parken is Valley of Fire toch wel het kleinste park.
Tijdens ons bezoek van een paar uur kunnen we alle bezienswaardigheden bezoeken.

Valley of Fire 025     Valley of Fire 026

Op sommige plaatsen hebben de rotsen heel aparte kleuren die als het ware op elkaar gelegd zijn.
De 4000 jaar oude rotstekeningen op Atlatl Rock trekken veel bezoekers.

Valley of Fire 038     Valley of Fire 041

Op borden lees je dat de rotstekeningen een reflectie zijn van het verleden en de levenswijze van de Native American. Maar aan de andere kant weet men niet de exacte betekenis van deze tekeningen.

Valley of Fire 042     Valley of Fire 040

Die snap ik niet. Jij?

Valley of Fire 047     Valley of Fire 048

We sluiten ons bezoek af met een paar foto’s van de Natural Arch.
Via lange hobbelige wegen laten we de rotsige landschappen achter ons.
In de verte zien we Las Vegas steeds dichterbij komen.

Las Vegas 001     Las Vegas 002

We worden verwelkomt door een leger aan zwervers aan de rand van de afrit van de snelweg.
Oh ja. We hadden nog dat probleem van teveel dollars.
Terwijl de zwervers doorgaan met niets doen gaan wij door naar de nabij gelegen Premium Outlet. Op een steenworp afstand zie je de Stratosphere staan.

Las Vegas 003     Las Vegas 004

Na een paar uur in de Outlet zijn we merkbaar opgelucht. Het is ons gelukt om de voorraad dollars drastisch te reduceren. Dat voelt goed. Daar knap je van op.
Nadat we de auto hebben ingeleverd (we hebben 3302 miles afgelegd) storten we ons in het bruisende leven van Las Vegas.
Enorme casino’s onder de hotels trekken massa’s mensen aan.
Rond de tijd dat wij denken aan onze eerste kop koffie hebben gokverslaafden een plek gevonden achter één van de honderden eenarmige bandieten of aan een roulettetafel.

Las Vegas 062     Las Vegas 063

We vragen ons af waarom men hier op de vroege ochtend, massaal, naar het WK zit te kijken.
Is dat niet een beetje vroeg voor een potje voetbal?
Vanuit luie stoelen heb je zicht op een enorme wand met, ik denk wel, 50 televisieschermen.
Je kunt wedden op de wedstrijden, blijkt.
Ken je de M&M winkels? Die knoeperts? Vier verdiepingen vol met alles wat maar met dat bekende snoepje te maken heeft.

Las Vegas 012     Las Vegas 014

Wij kennen ze wel. En toch gaan we elke keer weer naar binnen. “…ff kijkuh…”.
En dan ook weer ff snel op de foto.

Las Vegas 026     Las Vegas 078

Bij Bellagio vinden we een plekje in de schaduw van waaruit we een goed uitzicht hebben op de wereldberoemde fonteinen. Kijk ook ff naar het filmpje. Dan lijkt het net of je er ook bent en kun je voelen wat we allemaal moeten doorstaan. :-)
We doen, nu we toch in Vegas zijn, gelijk even een sprongetje naar Italië.

Las Vegas 057     Las Vegas 056

Tot in detail nagebouwd.
Dan ook maar gelijk Parijs bezoeken en weer door.

Las Vegas 023     Las Vegas 025

Als je heel veel mensen in een stad loslaat dan heb je er altijd individuen bij die, misschien ongewild, opvallen. We hebben er een paar kunnen spotten.

Las Vegas 051     Las Vegas 009

In veel hotels treden hedendaagse artiesten op. Maar ook de grondleggers van de hedendaagse muziek doen nog goed mee.

Las Vegas 080     Las Vegas 073

Wat denk je van Rod Stewart, Lionel Richie of Celine Dion?
Ze treden hier allemaal op. Er gaan geruchten de ronde als zou Elvis ook nog elke avond optreden.

Las Vegas 069     Las Vegas 037

Cirque du Soleil heeft aan de Strip vaste locaties waar ze verschillende shows opvoeren.
Niet eens per jaar op één plek zoals bij ons op P2. Nee, hier kun je naar wel zes verschillende shows op verschillende tijdstippen. Dag in, dag uit.
Wij sluiten onze eerste 24 uur in Vegas af met de voorstelling van “O”.
Ja, zo heet die. Ga maar koekelen.
Foto’s maken mag niet. Jammer, hè?
Van alle Cirque du Soleil voorstellingen die we de afgelopen jaren gezien hebben is “O” toch wel één van de allermooiste.

Las Vegas 049     Las Vegas 045

Las Vegas heeft veel te bieden. Meer dan dat ik er over kan vertellen.
Bekijk de foto’s lekker op je gemakkie.
Voor we weer teug gaan naar Nederland zal ik me nog wel een keer melden.

Doe ze de groeten.

1. Tineke Kooijenga:
    18 juni 2018
    Nog een fijn verblijf en alvast een goede terugreis. Nu gaan wij op vakantie. Niet zo spectaculair als jullie reis, dus komt er ook geen reisverslag 😀😜. Het was leuk om jullie reis ook een beetje mee te maken. Tot gauw 😘😘
  2. Klaus Kringle:
    18 juni 2018
    Klopt, State Parks zijn niet inbegreepen in de National Park Pass, hebben wij toen ook ontdekt tot groote vreugde van de credit card.... Ach, het is maar geld, he.
  3. Rini:
    Fijne terug vlucht .... wel jammer ... nu niks meer te lezen 😎
  4. Hans den Ouden:
    🤣😂🤣
  5. Erik Kamper:
    18 juni 2018
    Ruim 5000 kilometer afgelegd. Jeetje!! Dat ga je in Nederland niet lukken in die korte tijd. Kun je in LV nog mooi wat kilometers te voet bijtellen. Hans, heb je daar überhaupt nog wat aan hardlopen gedaan?
  6. Jolande & Hans:
    18 juni 2018
    Wat een geweldige natuur is daar aan die kant van de USA. En dan van die prachtige natuur naar Las Vegas. Switch 180 graden. Wat een heerlijke kermis is het daar. En als toetje nog "even Europa doen" ook. Kan niet gekker toch? In elk geval genieten jullie met volle teugen, dat is goed te zien op de foto's. Nog even genieten en dan weer terug deze kant op. Jullie hebben zoveel gezien en gedaan ... het zal wel voelen alsof je veel langer dan 3 en een halve week weg bent geweest. Nu wachten we in spanning op de "live" verhalen.
  7. Jacqueline:
    18 juni 2018
    Wat een droomreis hebben jullie gemaakt! Het was fantastisch om middels de foto’s en verslagen met jullie mee te reizen. Alvast een goede vlucht gewenst en tot gauw.
  8. Rein:
    Wat een geweldige reis
    hebben jullie gemaakt, we hebben genoten van de fotos en het reisverslag, hele goede reis terug
  9. Ron en joke:
    18 juni 2018
    Helaas, aan alles komt einde ! Geniet van de laatste paar dagen.Alvast een goeie terugvlucht
  10. Sascha:
    18 juni 2018
    Wat een geweldige vakantie. Bedankt dat we konden meegenieten. Geniet nog even van de laatste dagen en alvast goede reis weer terug naar huis.
  11. Ireen:
    19 juni 2018
    Echt heel leuk om alle foto’ te zien en de humoristische teksten te lezen. Geniet er nog even van en een goede reis terug. Tot gauw , Ireen
  12. Francoise:
    20 juni 2018
    Weer mooie foto's en heerlijk leesvoer!! Geniet nog even!!!