Bryce Canyon

13 juni 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Het is woensdag 13 juni.
Hoe ik dat weet? Dat staat op onderstaande foto.

13 juni 2018     Kanab 065

En………Caroline en ik zijn dan precies 28 jaar getrouwd. Een mooiere plek om dat te vieren kan ik niet verzinnen.
We zijn heerlijk uitgerust van een paar dagen in Page en klaar voor de volgende uitdaging.
Onze volgende stop is Bryce Canyon.
Via de Glen Canyon bridge verlaten we Page. Onze eerste stop is Kanab. Onderweg zie je het landschap veranderen.
Je waant je meer en meer in het Wilde Westen.
In Kanab wordt dat nog eens extra benadrukt. In en om Kanab zijn veel filmopnames gemaakt voor diverse Westerns waaronder Buffalo Bill en The Lone Ranger.
Maar ook zijn hier opnames gemaakt voor de allereerste film van Planet of the Apes.
Langs Center Street staan informatieborden met daarop foto’s van oude Wild West helden en wat zij voor de filmindustrie hebben betekent.
Wie kent ze niet? Morgan Woodward, The Lone Ranger en Ronald Reagan.

Kanab 031     Kanab 032     Kanab 034

Trekpleister van Kanab is het Little Hollywod Movie Museum. Delen van filmsets uit vervlogen tijden staan hier uitgestald.

Kanab 054     Kanab 024Kanab 011     Kanab 007

Wat denk je van het schuurtje dat gebruikt is in de Disney-Pixar film John Carter of Mars?
Ik heb nog nooit van die film gehoord maar ik heb wel het schuurtje uit de film gezien.

Kanab 013     Kanab 016Kanab 017     Kanab 015

Sterker nog. Ik ben er zelfs binnen geweest.
Daar ga ik vast en zeker de show mee stelen op verjaardagen en partijen.
En deze dan? Outlaw Josey Wales. Een film uit 1976.

Kanab 021     Kanab 058

Geen idee wie of wat dat is maar ik heb bij en in de schuur gestaan die in deze film gebruikt is.
Nog eentje en dan hou ik ermee op. One Little Indian. Ook een Disney film.

Kanab 060     Kanab 018
Nooit van gehoord maar Caroline heeft, op de set, heerlijk in een schommelstoel gezeten.
Nou, daar kun je mee thuiskomen, hè?
Al slenterend door de straten van Kanab kom je plots oog in oog te staan met Clint Eastwood of The Lone Ranger.

Kanab 028     Kanab 019     Kanab 030

Ik 't had je toch gezegd? Je waant je meer en meer in het Wilde Westen.
Bij Crescent Moon Theater bestellen we kaartjes voor de première van Life of the Party.

Kanab 041     Kanab 064

Helemaal uitverkocht. Verdorie!!
We verlaten Kanab en vervolgen onze weg richting Bryce Canyon Village.

Kanab 053     On the road
Towards Bryce Canyon 011     Towards Bryce Canyon 013

De typische rotsformaties verraden dat je in een heel ander deel van Amerika bent.
We zijn net op tijd voor de rodeo aan de rand van Bryce Canyon Village.

Rodeo 001     Rodeo 002Rodeo 003     Rodeo 007

We zitten op de eerste rij. Lekker in het stof.
Echte cowboys, met hoed, holster, sporen en een beugel om de eigen tandjes netjes op een rij te krijgen, maken zich klaar om paarden, schapen en stieren te mishandelen.
We hebben met eigen ogen gezien dat bij de paarden de ballen met een riem worden afgeknepen. Daarom maken ze van die rare sprongen.
Dat zou ik trouwens ook doen. Zeer zeker als er ook nog eens een cowboy op m'n rug komt zitten.

Rodeo 006     Rodeo 008

Met de stieren is het niet veel anders. Om die nog meer over de zeik te krijgen prikken ze die met een stok en geven ze die af en toe een paar klappen voor z’n harses.
Niet aan Marianne Thieme vertellen, hoor.
Om jullie zoveel mogelijk op jullie wenken te bedienen proberen we ook nog een glimp van de beroemde Sunset in Bryce Point mee te pikken.

Bryce Canyon 011     Bryce Canyon 016

We zijn nog net op tijd.
Maar er is meer te zien in Bryce Canyon National Park.
Daarom gaan we de volgende dag terug en zakken af naar het meest zuidelijke punt; Rainbow Point.

Bryce Canyon 052     Bryce Canyon 055

Vanaf daar zakken we weer af richting Bryce Canyon waarbij we de nodige stops zullen maken.
Bij Sunset Point, waar we gisteravond waren, wisselen we de slippertjes om voor onze stappers en gaan via een trail naar de bodem van de Canyon.
Ik heb het jullie al in het begin verteld.
Dit doen we voor jullie met gevaar voor eigen leven.

Bryce Canyon 099     Bryce Canyon 096     Bryce Canyon 098

In a few words? Zwaar, vermoeiend, steil, enorm warm en stoffig maar vooral mooi en heel erg indrukwekkend.
Ik laat nu een paar foto’s zien, geschoten door Mieke, Caroline ‘et moi’ zelf.
Onder Foto’s staan er nog veel meer.

Bryce Canyon 090     Bryce Canyon 083Bryce Canyon 082     Bryce Canyon 080

Er rest ons nu nog één park. Zion National Park.
Dan stopt onze rondreis door het Westen van Amerika.
Geen paniek!!!
We blijven vijf hele dagen in Las Vegas.
Als dat geen sterke verhalen oplevert dan weet ik het niet meer.
Veel plezier met dit verhaal en de foto’s.
Hou de website in de gaten. De komende dagen zet ik er nog wat, ongecensureerde, filmpjes op.

Tot slot. Ik zie heel veel reacties van jullie voorbij komen. Enorm bedankt daarvoor. Het lukt me niet altijd om daar direct op te reageren maar weet dat ik jullie reacties enorm waardeer.

Thanks!!

1. Erik Kamper:
    15 juni 2018
    Alvast gefeliciteerd met jullie huwelijksjubileum. Heb je idd een memorabele plek voor uitgezocht. Jullie zullen wel wat litertjes zweet geproduceerd hebben. Dus een mooie reden om die s'avonds tijdens de BBQ weer bij te tanken. Veel plezier in Zion!!
  2. Rini:
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag ... op naar de volgende 28 jaar 😊
  3. Ronald:
    15 juni 2018
    Gefeliciteerd Hans en Caroline. Ben benieuwd naar de laatste etappe.
  4. Ireen:
    15 juni 2018
    Oooeeehaaaaa ik pis in mijn broek van het lachen, zo grappig op papier gezet 😁😁😁😁. Maar inderdaad fantastisch 28 jaar lief en leed, proficiat. Ik verheug me op de volgende story. Ook groetjes voor Mieke.
  5. Ingrid en Koos:
    16 juni 2018
    Van Harte met jullie 28 jaar trouwe dienst.
    And stil going strong!!
  6. Jolande & Hans:
    17 juni 2018
    Geweldige foto's weer. Daar kan je nog cowboytje spelen, wat hier niet meer mag. Ha Ha. Nu in Vegas gokje wagen en lekker vakantie terugverdienen natuurlijk. Geniet er nog!