Van Nashville naar Tupelo

21 mei 2019 - Tupelo, Mississippi, Verenigde Staten

"Welcome back my friends, to the show that never ends".
Legendarische woorden. Maar van wie?
Later laat ik het je weten.

Waar waren we? Oh ja.
We zouden naar Tupelo gaan. De plek waar Elvis is geboren.
Vanaf Nashville een rit van bijna 5 uur. Dat doen we met een paar plaspauzes.
We boffen want we gaan een andere tijdzone in en worden een uur jonger. Je zult het vast wel zien op de foto's.

Na dik een uur achter het stuur stoppen we in Pulaski.
Daar staat een All Seasons Gift Shop. Zoek maar op.

USA 20190521 003USA 20190521 028USA 20190521 003

De shop is gevestigd in een klein houten huisje. De eigenaresse heeft haar hele woning opgegeven om
allerlei prullaria uit te stallen voor de verkoop.
Zelf woont ze achter de woning in een kleine aanbouw.
Volgens mij ziet ze alleen daglicht zodra toeristen, zoals wij, de voordeur open doen om binnen te komen.
Ook nu weer de vraag: "Where you folks come from?".
We leggen het weer met alle liefde uit dat we "...from Holland..." zijn en dat we "...Dutch..." praten.
En dan heb je ze gelijk bij de ballen, die Amerikanen. Dan beginnen ze gelijk over Germany te lullen.
Volgende keer zeg ik wel dat ik uit Texas kom maar lysdectisch ben.
Achterin het winkeltje, verscholen in een hoek, zit, ik vermoed, de zuster van de eigenaresse, kunststof bloemstukjes in elkaar te zetten.
We vermoeden dat dat voor Memorial Day is.
Dan worden blijkbaar alle graven met die bloemen versiert.
Ok. Om niet voor niets naar binnen gestapt te zijn koop ik voor een paar dollar iets wat je ook weer makkelijk weg kan gooien.
We groeten de dames en beloven plechtig dat we nog een keer langs komen zodra we weer in de buurt zijn.
Achter de shop staat trouwens een oud gebouwtje met echt antiek. Coca Cola automaten, reclame borden van Coca Cola, benzine pompen van Shell en een originele pomp van White Eagle Gass. Hoe ik weet dat ie echt is? Omdat bovenop de pomp een 'eagle' zit die van glas is gemaakt. Dat zijn de echte.

USA 20190521 004USA 20190521 011USA 20190521 006

In een automaat met refreshments zitten de chocolade repen na heel veel jaren nog steeds
te wachten tot ze naar buiten mogen.
Kijk maar op de foto. Er is geen woord van gelogen.

USA 20190521 008USA 20190521 007USA 20190521 005

USA 20190521 009USA 20190521 013USA 20190521 012USA 20190521 010

Een dik uur verder stoppen we in Florence.
We strekken de benen en nemen een refreshment bij Trowbridges.

USA 20190521 022USA 20190521 024USA 20190521 025

Dat is echt zo'n winkeltje uit de tijd van Grease.
Je verwacht dat ieder moment Danny (John Travolta) en Sandy (Olivia Newton -John) binnen komen stappen.
Aan de overkant bij Reed's worden we aangesproken door Steen Rush. "...he's got something for us...".
Op de vraag waar we vandaan komen geven we geen antwoord (meer).
We kijgen een cd in handen gedouwd met muziek van zijn moeder van 98 jaar. Ze is inmiddels hartstikke dood maar d'r muziek leeft voort.
En wij hebben de cd!!! We hebben er drie!!!
Je mag er eentje lenen.

We zijn er bijna.
We moeten nu nog bijna twee uur over de Natchez Trace Parkway.
Een weg die je "...gereden moet hebben...". Je zou er veel wild tegenkomen en je hebt verschillende 'overlooks'.
Deze weg zou zijn bekendheid hebben gekregen omdat via deze route vroeger veel handel gedreven zou zijn.

USA 20190521 021USA 20190521 038USA 20190521 041

Nou, helemaal niks van dit alles. Er is werkelijks niets terug te vinden van al die handelspraktijken.
Wilde dieren zie je al helemaal niet. Ja, platgereden gordeldieren en schildpadden.
Een van de eerste stops was bij Bear Creek.
We hebben een paar plaatjes geschoten voor de indruk. Zie boven.
De topper van deze rit zou de Twentymile Bottom Overlook zijn. Volgens Google en duizenden reviews een 'must see'. Oordeel zelf.

USA 20190521 025USA 20190521 028USA 20190521 042

We komen aan in Tupelo. De geboorteplaats van Elvis Presley.

Als je het zo bekijkt hebben we onderweg maar weinig plaspauzes gehouden :-)
Oh, enne, die legendarische woorden?
Die zijn van Emerson, Lake & Palmer. Opgenomen in het Anaheim Convention Center in California tijdens de tour van 1973 en 1974.
Over die woorden later meer.

Tot laterrrrrr.

1. Ingrid en Koos:
    26 mei 2019
    Nou, dan hebben wij de Overlook ook gezien. Volgens mij noem je dat een Doorkijkje. Maar wel weer leuk mee te reizen.😘🥰