Van Den Haag naar Stuttgart

5 juni 2024 - Stuttgart, Duitsland

Om onze reis door Italië te kunnen beginnen moeten we er wel eerst naartoe rijden.
Voor het eerst laten we het huis 'alleen' achter. Iedereen is 't huis uit dus we hebben niemand meer die een oogje in 't zeil kan houden.
De auto hebben we ingeladen en rond een uurtje of 9 vertrekken we.

Naarmate we verder naar het zuiden van Duitsland afzakken wordt het steeds meer bewolkt en daalt de temperatuur flink.
Regen laat niet lang op zich wachten.
Het wordt tijd om te tanken.
Bij Jet kunnen we tanken voor €1,75 de liter. Die Jet.

IMG-20240605-WA0010

Tanken in Duitsland is en blijft leuk. In Nederland kun je 'm 't beste voldruppelen. Dat doet minder pijn.

Het weer knapt onderweg aardig op en rond een uurtje of 3 stoppen we bij een Raststätte. Vrij vertaald: een vreetschuur.
Een combi van Curry wurst en een cappuccino is heerlijk.

IMG-20240605-WA0007IMG-20240605-WA0001

Langs de Porschefabrieken rijden we Stuttgart binnen.

20240605_165230

Rond een uurtje of 5 parkeren we de auto bij het hotel.
Een eenvoudig hotelletje met een zeer vriendelijke gastheer. Sterker nog; hij wist zelfs dat we kwamen.

Voor het diner kunnen we in de buurt terecht.
Al snel wanen we ons in Transvaal 2.0. Efsane Kebap, Asia-Imbiss, Aloğlu Bäckerei Simit & Baklava of Kebap und Döner Arzum gaan mijn pet te boven.

IMG-20240605-WA0008IMG-20240605-WA0009

Uiteindelijk belanden we bij Mauritius Zuffenhausen. Geplette kip met patat. Ook lekker.

We dwalen nog even door de vervallen wijk en zetten er voor vandaag een punt achter.

Laterrrrr.

1. Irene:
    5 juni 2024
    Hoi Hans en Caroline,
    Wat leuk dat jullie weer onderweg zijn, ik wist er niets van (Caroline jij zegt ook niets). In ieder geval veel plezier en ik heb net alweer grinnikend het verslag zitten lezen. Altijd leuk 🤣.
  2. Hans den Ouden:
    5 juni 2024
    Dankjewel Irene, je bent de eerste die 't leest. Dit reisverslag krijg je nu via de website Reislogger. Die heb ik gelijk om zeep geholpen. Ziet er niet uit. Ik heb nieuwe uitnodigingen gestuurd vanaf de website Pindat. Die is veel sjieker. Vanaf morgen dus Pindat. Groetjes, Hans
  3. Mieke:
    Hoi Hans en Caroline,
    Ziet er gezellig uit en leest lekker weg. Hoop dat het weer snel opklaart. Dat maakt het toch wat gezelliger. Ik blijf jullie volgen. Veel plezier!
  4. Francoise:
    6 juni 2024
    Hallo Hans en Caroline, leuk om jullie reis op deze manier weer te kunnen volgen.
    Om jullie gastronomische trip in Stuttgart heb ik wel even moeten lachen, smakelijk eten 😊.
  5. Ingrid en Koos:
    6 juni 2024
    "We zijn er bijna , we zijn er bijna maar ...."
  6. Petra:
    6 juni 2024
    Whahaha curryworst met cappuccino, geplette kip met patat, culinaire hoogstandjes. Helemaal leuk jullie reisverhaal en de reis is net begonnen. Veel plezier enne eet alvast smakelijk

Jouw reactie