Naam:
Foto’s:
2193
Video’s:

Over mij

In 2006 hebben we voor de allereerste keer onze vakantie doorgebracht in Amerika.
We zijn toen gewaarschuwd. "Je vakantie doorbrengen in Amerika is verslavend".
We hebben er geen spijt van gehad dat we die waarschuwing in de wind hebben geslagen.
Met enige regelmaat zijn we nu te vinden in het land van de onbegrensde mogelijkheden.
In de afgelopen jaren hebben we Florida en de Keys bezocht maar ook het noordoosten waaronder de steden Boston, Washington en New York. In 2018 hebben we ruim 3 weken de tijd genomen om de West Coast te verkennen waarbij we o.a. de staten Utah, Californië, Arizona en Nevada aan hebben gedaan..
Met veel plezier maak ik jullie deelgenoot van onze reiservaringen.
Op deze website kunnen jullie, weliswaar op afstand, met ons mee op reis door Amerika.

Veel plezier.

Oh ja, als je een reactie wilt achterlaten dan is dat natuurlijk hartstikke leuk.

Over mijn reis

Deze keer kun je ons vinden in het zuiden van Amerika.
We beginnen dit nieuwe avontuur in Atlanta. Na een paar dagen (we moeten even wennen aan het tijdsverschil) gaan we op ontdekkingsreis.
Nietszeggende plaatsjes zoals Chattanooga, Otto en Florence verbergen nog de authentieke Amerikaanse jonge geschiedenis.
In de meeste plaatsjes liggen de bezienswaardigheden op loopafstand van elkaar verwijderd.

Wat dacht je van een bezoek aan het Coca Cola museum in Atlanta?
In Nashville heeft Johnny Cash zijn eigen museum. Hij kon nooit vermoeden dat wij ooit in een hotel bij hem om de hoek zouden slapen.
In Lynchburg gaan we tot in detail uitzoeken waar Jack Daniel's vandaan komt en hoe ze dat maken.
Het huis waar Elvis Presley is de geboren en de wijk waar hij is opgegroeid. Allemaal terug te vinden in het plaatsje Tupelo. We gaan erheen.
Natuurlijk gaan we naar Memphis waar hij ligt begraven.
In Sun Studio kruipen we achter de microfoon zoals Elvis Presley, Jerry Lee Lewis en BB. King dat ook deden.
Morgan Freeman zal het zeker op prijs stellen als we even bij hem langs gaan in zijn restaurant in Clarksdale.
Verder naar het zuiden gaan we, in Natchez, terug naar de koloniale tijd. De enorme landhuizen van de plantage-eigenaren van toen bewaren de donkere vervlogen tijden van de slavernij.
We sluiten af met een verblijf in New Orleans. Een bruisende stad voor gezelligheid en natuurlijk veel muziek.

Op deze weblog kun je verslagen terugvinden van onze dagelijkse belevenissen.
Uiteraard voorzien van mooie foto's en filmpjes.

Enjoy!!

Bezochte landen

Ik heb 3 landen (2%) bezocht:

België, Nederland, Verenigde Staten.