Golden Gate Bridge & more

31 mei 2018 - Sausalito, California, Verenigde Staten

Als je gaat fietsen moet je goed eten.
Dat doen we bij Café Mason in Mason Street. Prima tent en goed eten.

USA 20180530 Cafe Mason
Na de nodige koolhydraten te hebben ingeslagen halen we onze fietsen op , die we eerder vanochtend online hebben gereserveerd, bij Alcatraz Bikes and Tours. Ze hebben een vestiging vlakbij ons hotel.
De fietsen worden helemaal op maat afgesteld voordat we vertrekken.
Offline kaarten van Google Maps en offline routes van Strava, die ik in Nederand allemaal klaar had staan, werken op de een of andere manier ineens niet meer. En ik had het nog wel uit den treure getest. Het zal. Gelukkig kunnen we nog vertrouwen op de ouderwetse variant van Google maps; de gewone en altijd handige landenkaart van Amerika.

USA 20180530 Op de fiets
Via the Embarcadero, waar je onder andere pier 33 en 39 kunt vinden, fietsen we verder richting the Golden Gate Bridge. Er staat een stevige wind vanaf zee en het is koud. Het kwik komt niet boven de 11 graden uit.

USA 20180530 Alcatraz
Het is hard werken om in de buurt van de brug te komen. Onderweg pakken we de nodige fotomomenten om mooie foto’s van de brug te maken.

USA 20180530 Golden Gate Bridge
Na dik een half uur staan we bij het begin van de brug.
We beginnen aan de oversteek. Onderweg nemen de nodige foto shoots.

USA 20180530 Pilar
Naarmate je verder de brug opgaat des te indrukwekkender die wordt.
Eenmaal aan de overkant gaat de weg steil naar beneden richting Sausalito.

USA 20180530 Sausalito
Je bent er zo. We strekken er onze benen en bezoeken de kleine kitscherige winkeltjes.
Met de veerboot gaan we terug naar San Francisco.
Een bezoek aan de Painted Ladies is tevens de afsluiter van de dag.

USA 20180530 Painted Ladies
Ik ga het niet allemaal uitleggen wat de Painted Ladies zijn. Als je het wilt weten dan ga je maar even koekelen.
We hebben zo’n 30 kilometer op de fiets afgelegd.

USA 20180530 Zware klim
Hoogteverschillen waren niet te meten maar geloof me, de Mont Ventoux valt erbij in het niets.
Hoogtepunt van vandaag is toch wel die imposante Golden Gate Bridge. Je kunt er alles over lezen en je kunt er alles over zien op het internet. Om er zo dichtbij te staan en er overheen te fietsen is een heel bijzondere niet te beschrijven ervaring. Moet je ook eens doen. Een echte aanrader.

Morgen halen we de auto op en gaan richting Yosemite.
Ik meld me vanzelf weer.

1. Jolande & Hans:
    31 mei 2018
    Geweldige dag dus met die indrukwekkende Golden Gate. Toppers hoor, om daar te gaan fietsen met al die steile straten. Morgen de natuur in duiken. Veel plezier en wij kijken uit naar het volgende verslag!
  2. Radha Bishesar:
    Gaaf!!👍🏽💪🏽
  3. Thea:
    Leuk Hans,
    Im
    In de Yosemite kan je ook fietsen huren. Is echt een aanrader. Veel plezier.
  4. Ireen:
    31 mei 2018
    Jullie zijn leuk bezig, krijg ook zin om een reisje naar Amerika te maken, heel veel plezier, en erg leuk om jullie verhalen te lezen.
  5. Tineke Kooijenga:
    31 mei 2018
    Wat een mooie reis maken jullie weer en een leuk verslag. Veel plezier nog.
  6. Erik Kamper:
    Mooi verslag Hans, dat van die hoogteverschillen klopt helemaal 😁
    Als het lukt moet je nog eens proberen om een etentje te doen bij de Stinking Rose (Als je van knoflook houdt 🍽)
  7. Ingrid en Koos:
    31 mei 2018
    Sportief hoor. Met tegenwind en steile straten is 30 km een topprestatie. Bikkels!!