Van Atlanta naar Gatlinburg

16 mei 2019 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Hallo allemaal wat fijn dat je er bent.
Ben je voor het eerst hier of ben je al bekend?
Stamp met je voeten zet je handen in je zij.
Ik ben Hans en wie ben jij ?

Voor we Atlanta verlaten gaan we langs bij Gallery 63.
Sommigen van jullie zijn hier wellicht bekend mee. Ze zijn bekend van het programma Auction Kings.

USA 20190516 028USA 20190516 026USA 20190516 021

Ben je wel eens naar een kringloopwinkel geweest om oude, lang niet gebruikte spullen, die je eigenlijk weg zou gooien, weg te brengen of zelf iets tweedehands aan te schaffen?
Nou, wij kwamen precies in een zelfde setting terecht.
Alles wat je op televisie ziet komt echt niet bij hen uit Gallery 63.
Weer een illusie armer verlaten we, na een ontbijt bij ‘Mama’s Cocina Latina, de stad Atlanta.

USA 20190516 033USA 20190516 029USA 20190516 030

Rapportcijfer voor Atlanta? Een mager 6-je. Voor de moeite.
Atlanta beschikt helaas niet over datgeen wat Atlanta bijzonder of aantrekkelijk zou moeten maken.Wij hebben het in ieder geval niet gezien.
Met een Coca Cola museum en een rondleiding door het CNN gebouw ga je, volgens mij, de wedstrijd niet winnen.
Maar goed, we zijn weer een ervaring rijker.
Ooit van Tallulah Gorge State Park gehoord?
Nee? Wij ook niet.
We gaan een kijkje nemen.

USA 20190516 053USA 20190516 063USA 20190516 037

Via een ingenieus trappenstelsel daal je via een aantal ‘Overlooks’ en langs de steile wanden van het dal af naar de rivier.

USA 20190516 017USA 20190516 048USA 20190516 080

Via een hangbrug steek je die vervolgens over en klim je via een ander trappenstelsel weer helemaal vanuit het dal naar boven.
Klinkt eenvoudig, toch.
Dat is het in ieder geval niet.
Naar beneden toe moet je in totaal 568 treden af.
Om aan de overkant weer boven te komen moet je nog eens 1122 treden de baas zien te worden.
Zelfs ik, als redelijk geoefend hardloper, had er redelijk wat moeite mee.
Maar goed,we hebben het wel weer gedaan.

USA 20190516 078USA 20190516 071USA 20190516 070

Nog even iets over Tallulah River, de Tallulah Gorge, wat kloof betekent, en de bijbehorende dam.
De Tallulah Gorge is een kloof die door de Tallulah-rivier gevormd is. De kloof is een kilometertje of 3 lang. De rotsen aan weerszijden van de rivier zijn ruim 300 meter hoog.
In de rivier liggen in totaal zes watervallen die de gezamelijke de Tallulah Falls worden genoemd. Elke waterval heeft een eigen naam. Die ga ik niet allemaal voor je opnoemen. Zoek dat maar op.
Ok dan. De zes namen zijn: l'Eau d'Or, Tempesta, Hurricane, Oceana, Bridal Veil en Lovers Leap. De Tallulah kloof ligt naast de stad Tallulah Falls. Iets met een kip en een ei.
Na twee uur trappen te hebben gelopen hebben we wel een Mocha Cookie Crumble Frappuccino en een Caramel Ribbon Crunch Frappuccino en een Caramel Machiatto verdiend. We gaan naar Clayton. Speciaal voor de Starbucks.
We hebben meer op het programma staan dan dat er uren in een dag zitten.
We zullen moeten gaan strepen.
Om engszins bijtijds bij ons volgende hotel te zijn stoppen we alleen nog een keertje in het plaatsje Dillard. Daar hebben ze die Christmas Shop die ik in het laatste verslag genoemd had. Remember?

USA 20190516 098USA 20190516 099USA 20190516 101

We winnen tijd. De winkel is dicht. Ze sluiten om 5 uur. Wij zijn er om 10 over.
Raar!!! Overal zie je vlaggen hangen met daarop de tekst OPEN.
We kunnen dus weer door. Onderweg besluiten we ergens te dineren zodra we een tent zien.
Het wordt te laat omdat nog in Gatlinburg te doen.
Zodra we weer verder gaan rijden we verder de Smoky Mountains in. Het begint te schemeren. De wilde dieren komen tevoorschijn. Als snel zien we herten langs de kant van de weg. Niet alleen wij, maar ook de Amerikanen stoppen, gewoon, midden op de weg, om foto’s te maken. Wij kunnen dan natuurlijk niet achterblijven.

USA 20190516 107USA 20190516 116USA 20190516 110

Zelfs de kalkoenen komen weer tevoorschijn. Die blijken zich al die maanden van voor de Kerst schuil te hebben gehouden in de bossen van de Mountains.
Na ruim 30 kilometer door de bossen van de Mountains te hebben gereden, over wegen met veel bochten, rijden we ineens Gatlinburg binnen.
Je ziet al dat het hier een bruisende boel is. Heel anders dan in het grote Atlanta.
We zoeken onze hotelkamer op. We hebben uitzicht op de Little Pigeon River en Gatlinburg zelf. De kamer heeft twee king size bedden met heerlijke grote kussens, een koelkast en een koffiezetapparaat. De badkamer is prachtig en er staat een groot bad in.
ZE HEBBEN ALLEEN GEEN WERKEND INTERNET!!!!!

Later meer.

1. Leuk hoor die.tram,s ik hoor en zie ze gaan:
    17 mei 2019
    Heel leuk hoor!we zijn net thuis het is nu vrijdag 3.uur we hebben het heerlijk gehad.stralend weer.
  2. Stefan & Lara:
    Mooi verhaal Hans, groeten uit Duitsland
  3. Marjolein:
    17 mei 2019
    Leuk verhaal om te lezen. Lekker blijven genieten. Kijk uit voor de wilde beesten. 😉
  4. Simone:
    17 mei 2019
    Wat leuk om jullie blog te lezen! Lekkere workout gehad bij de hangbrug en veel wildlife gezien! Mooie foto’s hoor!
  5. Ireen:
    17 mei 2019
    Twee wilde beesten op een bankje...........huhhhh
  6. Ingrid en Koos:
    17 mei 2019
    Jammer om te lezen dat het weer " another day in paradise" was! 🤪🥰
  7. Rein:
    18 mei 2019
    Lekker om te lezen, ook de foto's zijn fraai.
    Nog veel plezier daar.
  8. Ingrid Mensink:
    18 mei 2019
    Hebben jullie de treden zelf geteld en moesten jullie ook weer terug via dezelfde weg pff afzien
  9. Hans den Ouden:
    18 mei 2019
    We hebben ze niet zelf geteld😁 Gewoon gekoekeld.
  10. Francoise:
    21 mei 2019
    Volgens mij hebben jullie het geweldig!! Genieten maar!